Hoće li gradonačelnik ispuniti svoju dužnost i osigurati poštivanje propisa?

Radničko vijeće Prometa priključilo se akciji Poštujte naše stanice i odmah poduzelo odlučne korake u zaštiti interesa prometovih vozača i cijele firme.
Jučer, u utorak 20. listopada, Radničko vijeće zatražilo je sastanak s gradonačelnikom Ivom Baldasarom. U dopisu koji je pod naslovom „Zajedno protiv nezakonitosti“ uručen gradonačelniku, Radničko vijeće upozorava da u Splitu egzistiraju tri vrlo čudne situacije nezakonitosti koje čini se nikoga od mjerodavnih uopće ne zanimaju. Gradonačelnika su upozorili da onaj tko tolerira nezakonitosti postaje suučesnikom.
Što radi Prometno redarstvo?
Radničko vijeće upozorilo je da je trenutno stanje, gdje je većina autobusnih stanica uglavnom zauzeta osobnim i dostavnim vozilima, te autobusima drugih prijevoznika, potpuno neprihvatljivo. To bezakonje vozačima Prometa izuzetno otežava posao, nepotrebno im povećava stres, te izlaže opasnosti njih i putnike, kao i ostale sudionike u prometu. Osim toga, nelegalnim korištenjem gradskih autobusnih stanica Dalmatinac svake godine ošteti Promet za otprilike 8 milijuna kuna. Ako se tome doda još par milijuna koje nelegalnim radom pokupi Smodlaka, onda je potpuno nerazumljivo zašto se takva hajdučija dopušta tolike godine.
Inicijativa „Poštujte naše stanice !“ već dvije godine aktivno pokušava utjecati na mjerodavne kako bi riješili te probleme. Obraćali su se dopisima i telefonom i održavali sastanke s raznim službama, između ostalih s načelnikom Prometne policije Milanom Draženovićem, pročelnikom Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo i redarstvo Špirom Cokarićem i voditeljem Pododsjeka za prometno redarstvo Milanom Amižićem, ali rezultati toga svega su nezadovoljavajući. Anarhija na autobusnim stanicama nije se smanjila.
Radničko vijeće Prometa od gradonačelnika traži:
- Sprječavanje prometovanja Livanjskom, Sinjskom i Zagrebačkom pored Đardina
Kako je moguće da Grad Split prometnim znakovima jasno i nedvosmisleno zabranjuje prometovanje Zagrebačkom, Sinjskom i Livanjskom, a nitko to ne poštuje. Zašto Grad ništa ne čini kako bi onemogućio kršenje vlastitih zabrana? - Iskorjenjivanje zaustavljanja i parkiranja na autobusnim stanicama
Kako je moguće da usprkos Zakonu o sigurnosti prometa na cestama koji zabranjuje zaustavljanje i parkiranje na autobusnim stanicama (čl.82. i 83.), u Splitu u svako doba dana imamo većinu autobusnih stanica okupiranih različitim vozilima? Takva pojava nepoštivanja zakona nije poznata nigdje u Europi, osim u Splitu.(Kada bi npr. policija u nekom gradu u Europi primijetila vozača koji je parkirao vozilo na autobusnoj stanici da bi otišao u kladionicu, najprije bi pozvala hitnu pomoć s napomenom da u liječničkom timu obavezno bude psihijatar i da na intervenciju svakako ponese onu košulju kojoj se rukavi vežu na leđima. A u Splitu policija uglavnom niti ne reagira na takvo kršenje zakona!?) - Doslovno provođenje Odluke o uređenju prometa na području Grada Splita (onemogućiti konačno drugim prijevoznicima nezakonito korištenje gradskih autobusnih stanica)
Kako je moguće da mnogi prijevoznici tako dugo koriste gradske autobusne stanice iako im je to izričito zabranjeno? Tko tu ne radi svoj posao?
Krajem srpnja gradonačelnik je javno obećao da će „to zaustaviti Prometnim redarstvom“. Od tada je prošlo gotovo tri mjeseca, a ne vidi se da Prometno redarstvo čini išta u tom smislu.
RV Prometa uvjerava gradonačelnika da će ispunjavanjem ova tri jednostavna zahtjeva ostati zapamćen u povijesti Splita kao onaj koji je uveo red tamo gdje već predugo vlada neobjašnjivi nered.