Novo Radničko vijeće Prometa održalo prvu, konstituirajuću sjednicu

U ponedjeljak 1. lipnja u 14:30 održana je prva, konstituirajuća sjednica novoizabranog Radničkog vijeća Prometa.
Nazočili su:
- Jure Đerek, Nediljko Kusić, Dražen Kovačević umjesto Ante Bajića i Gordan Jukica iz Sindikata vozača i prometnih radnika;
- Tanja Vuković i Ivan Barišić iz Sindikata tehničkog prometnog sektora, te
- Boris Bartulin iz Sindikata prometa i veza i HUS-a.
Za predsjednika radničkog vijeća izabran je Jure Đerek (Sindikat vozača i prometnih radnika). Predložio je da se biraju dva dopredsjednika, pa su izabrani dopredsjednici Nediljko Kusić (Sindikat vozača i prometnih radnika) i Ivan Barišić (Sindikat tehničkog prometnog sektora).
Vijeće će se sastati na prvoj radnoj sjednici 10. lipnja i tada će početi konkretan rad.
U neformalnom dijelu sjednice razvila se vrlo zanimljiva i animirana rasprava o temama kojima bi se trebalo baviti Radničko vijeće. Neke od tih su:
- omogućavanje internetskog pristupa eksploatacijama i rasporedu smjena za vozače,
- probno uvođenje sustava automatske naplate karata SANAK, koji je u potpunosti proizvod naše prometovske pameti (dakle besplatan), umjesto neučinkovitog, problematičnog i nikada dovršenog tiketinga pulske Pente,
- borba za poštivanje Odluke o uređenju prometa na području Grada Splita.
Treća točka izazvala je vrlo žestoku i konstruktivnu raspravu. Naime, Grad Split 2012. donio je Odluku kojom uređuje promet na svom području gdje u članku 7. kaže: Autobusi prigradskog, odnosno međumjesnog putničkog prometa ne smiju stajati na stajalištima gradskoga prometa.
Nevjerojatno je da se mnogi prijevoznici oglušuju i krše tu Odluku, a Grad Split ne čini ništa. Čudno je da Grad Split ne štiti ekonomske interese svoje vlastite tvrtke i dopušta drugim prijevoznicima da joj nelegalnim ponašanjem nanose ogromnu financijsku štetu.
Vidimo da autobusi mnogih prijevoznika staju na gradskim autobusnim stajalištima, iako su svi upoznati s Odlukom i znaju da im je to zabranjeno.
Radničko vijeće Prometa odlučno će se zauzeti za uvođenje reda na ovom području koje uređuje spomenuta Odluka, jer čak i konzervativne procjene pokazuju da prijevoznik Dare, poznatiji kao Dalmatinac, oduzimanjem putnika Prometu na liniji Split – Omiš i Omiš – Split, našu firmu ošteti za otprilike 6 – 8 milijuna kuna godišnje.
Treba reći da tome treba dodati i štetu koju nam svojim nelegalnim ponašanjem nanesu Smodlaka, Lendić i drugi prijevoznici, ali tim se procjenama Radničko vijeće nije bavilo.