Zašto Upravni odjel za gospodarstvo Splitsko Dalmatinske županije ne oduzme dozvole Dalmatincu

Dobro je da mediji počinju pisati o nezakonitom radu nekih autobusnih prijevoznika, pogotovo prijevoznika “Dare“ poznatijeg kao “Dalmatinac“.
Članak Nikoline Lulić objavljen u Slobodnoj Dalmaciji od utorka 26. srpnja 2016. pod naslovom „Dalmatinac nam uzurpira stajališta, a na bus za Omiš su stavili i broj 60!“ ostavlja mnoga pitanja bez odgovora. Zato ćemo pokušati pojasniti neke detalje koji su ostali nedorečeni u ovome inače dobrom i vrijednom članku.
Nema sukoba između Prometa i Dalmatinca, sukob je između zakonitosti i nezakonitosti
Po naslovu bi se dalo zaključiti da se radi o nekakvom sukobu javnog gradskog prijevoznika “Prometa” i privatnog prijevoznika “Dare” poznatijeg kao “Dalmatinac” što ne odgovara istini.
Mi upozoravamo na nezakonitosti bez obzira na počinitelje, a problem s “Dalmatincem” je taj što je daleko najveći prekršitelj.
Osvrnut ćemo se na riječi v.d. pročelnika Upravnog odjela za gospodarstvo Splitsko Dalmatinske županije Anđelka Katavića koji u članku nabraja razloge za prestanak važenja dozvole za obavljanje linijskog prijevoza putnika. Jedan od razloga za prestanak važenja dozvole je ako prijevoznik prestane ispunjavati bilo koji od uvjeta na temelju kojih je dobio dozvolu.
Dalmatinac ne poštuje red vožnje
Jedan od uvjeta je da prijevoznik poštuje red vožnje.
Vjerojatno gosp. Katavić zna da su prijevozniku „Dare“ dodijeljeni ovi polasci iz Splita za Omiš:
5:45; 6,45; 8,15; 10,15; 11,15; 12,15; 13,15; 14,15; 15,15; 16,15; 17,45; 19,15; 20,15 i 21,15
Mnogo se puta pisalo, tako da je gotovo cijelom građanstvu poznato da taj prijevoznik ne poštuje dodijeljena mu vremena polazaka, tj. ne ispunjava jedan od uvjeta na temelju kojih je dobio dozvolu. Dakle, Upravni odjel za gospodarstvo Splitsko Dalmatinske županije ima dovoljno elemenata za donijeti rješenje o prestanku važenja dozvola koje ima Dalmatinac. Teško nam je vjerovati da gosp. Kataviću to nije poznato.
Umjesto dodijeljenih mu polazaka Dalmatinac polazi uvijek par minuta prije prometove šezdesetice, tj. u puni sat i 25 i puni sat i 55 minuta. Na taj način pokupi gotovo sve putnike za Omiš, pa prometovi autobusi voze poprilično prazni.
Zašto Upravni odjel za gospodarstvo Splitsko Dalmatinske županije još nije donio ni jedno rješenje o prestanku važenja dozvola, možda saznamo nekom drugom prilikom.
Inspekcija cestovnog prometa rijetko kontrolira
Što se tiče kontrola Inspekcije cestovnog prometa one se ne obavljaju redovno kako piše Slobodna, nego ponekad i to vrlo rijetko.
Pogledajmo samo ovaj slučaj: nedavno je Inspekcija kontrolirala ovoga prijevoznika, te utvrdivši mnoge prekršaje ispisala kazne za kršenja Zakona o prijevozu putnika, a pogotovo zato što nije vozio u skladu s dozvolom.
Sutradan je Dalmatinac nastavio voziti na potpuno isti način. Zašto ga onda i sutradan Inspekcija nije kaznila, ako znaju da ponavlja iste prekršaje? Nije li posao Inspekcije i svih drugih službenika spriječiti nezakonitosti, a ne samo povremeno kazniti?
To ćemo možda isto saznati nekom drugom prilikom.